اول؛ اگر همه شرایط را داشتند که نیاز به تصویب هیات وزیران نداشت، بلکه موظف بودید اردکان را فرمانداری ویژه کنید. نیاز به مصوبه برای این است که همه شرایط فراهم نیست.

دوم؛ مکاتبات با وزارت کشور مبنی بر تحقق هم‌زمان برای هر سه شهرستان را منتشر کنید تا صداقت شما روشن شود.

سوم؛ اگر شهرستانی از پنج ویژگی، سه‌تایش را داشت و شهرستانی دیگر فقط یکی داشت، آیا ویژه شدن آنکه بیشترین ویژگی را دارد تبعیض است؟

چهارم؛ اینکه این‌ها را در همین چند روز فهمیده‌اید یا چند روز قبل از انتخابات که استاندار در ستاد یکی از کاندیداها حضور پیدا کرده و پز معرفی اردکان برای فرمانداری ویژه و تصویب شدنش را می‌داد، می‌دانستید؟ اگر می‌دانستید چرا درست فردای انتخابات و بعد از رای نیاوردن دشتی یادتان آمد که هر سه با هم باید باشند؟

پنجم؛ بهتر است دلیل اصلی را صادقانه به مردم بگویید. باور کنید اینگونه مردم  اردکان کمتر از استاندار و تیمشان از جمله حضرتعالی نفرت پیدا می‌کنند.

ملاحظاتی بر سخنان مدیر کل سیاسی انتخاباتی و تقسیمات کشوری استانداری

گفته‌اید هیچ یک از شهرستان‌ها همه شرایط فرمانداری ویژه را نداشتند! 

اولا بسیاری از شهرهای دیگر کشور که فرمانداری ویژه گرفته‌اند همه شرایط را نداشتند و با سه یا دو شرط که اردکان همه را دارد فرمانداری ویژه گرفته‌اند. 

ثانیا اگر شرایط نیست چرا تا مرحله تصویب در هیئت دولت پیش رفته؟؟ 

گفته‌اید: بخاطر انتخابات و فضای حساس آن قرار بوده اعلام نشود: 

بر فرض نباید علنی می‌شد ولی اکنون که انتخابات تمام شده چرا باید مخالفت شود؟؟ آیا چون اعلام شده استان هم با لجبازی مخالفت می‌کند؟ 

گفته‌اید: سه شهرستان قرار بوده همزمان فرمانداری ویژه‌اش اعلام شود.

اولا غیر اردکان چه شهرستانی شرایطش مانند اردکان است؟ 

ثانیا دلیل این همزمانی چیست؟ حال اگر آن شهرستان‌ها مجوزشان تاخیر شد و یا موافقت نشد اردکان هم باید به پای آنها بسوزد؟ این چه منطقی است؟ 

در جلسه ای بابت انتقال آب خلیج فارس به اردکان هم همین منطق بکار رفت‌. گفته می‌شد اگر اول به اردکان بدهند میبد و یزد می‌گویند چرا اول به اردکان آب داده شد!!! با همین منطق هنوز مردم اردکان از آب مناسب بی‌بهره‌اند! 

حمید کمالی اردکانی

 

 

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا